Acta de l’ultima assamblea 22 -10-2013

Assamblea general…………………… 22 octubre de 2013.

 

Iniciem la reunio a les 21.10 hores, amb l’exposició als pares de P3, dels membres de la Junta i la nostra manera de treballar, que consisteix en comissions de treball diverses, cada membre que hi ha de la Junta explica les tasques de la seva comissió.

 

Mentre esperem a la resta de pares iniciem amb unes consultes sobre el menjador:

Quan els nens van d’excursió i els pares porten el menjar de casa, perque s’han de pagar els 3,50 del menjador?. Ja se sap que marxaran 100 nens d’excursió i per tant es pot preveure, que s’esta pagant?  Que passarà a les colònies? Quedem en que traslladarem aquests dubtes a 7 i Tria, l’empresa que gestiona el menjador.

 

Poden fer deures els nens de 5è i 6è , durant l’estona de pati que és molt llarga, del menjador.? Parlarem amb la direcció per tal que es valori i expressi el seu punt de vista.

 

Raspallar-se les dents. Perque no es raspallen les dents despres de dinar, quan a la resta d’escoles que també tenen 7i tria ho fan.

 

Començem la reunio general, es llegeix l’acta de l’anterior assamblea i queda aprobada. Continuem el segon punt de l’ordre on l’ALFONS fa l’exposició de les despeses del curs anterior i fa el tancament comptable.

 

Surt el tema d’un problema d’un llibre de cinquè que sembla que no es la mateixa edició que la resta de la classe, i això suposa un problema a l’hora de fer els deures, pregunten a la comissio de llibre si s’han comprat de nous es diu que no.

 

VALORACIO DEL FI DE CURS.

 

Es comenta que el que s’ha rebut es una valoració positiva, va agradar el fet de repartir les activitats en tota l’escola per evitar també el sol. Es comenta també que el canó de l’escuma potser era curt perque tot els nens s’aglutinaven a l’escenari. Es valora positivament el fet que el noi animava molt i era una animació més adient de caire infantil o d’escola.

La gent que va acudir a la festa ens va donar un cop de mà a l’hora de recollir.

 

COMISSIONS.

 

ESCOLA DE PARES.

La idea es fer una xerrada cada mes i mig o cada dos mesos. Aquestes venen atraves de la FApac, o externes.

Com escola de pares estem pensant en fer un mercat un dissabte, fer-ho al pati de l’escola, i que les families portin el que no necessiten i fer bescanvi.

 

EXTRAESCOLAR

ANGLÉS. Es farà a veure si poden ampliar l’angés a 2on i 3er. I seguir als cursos superiors. Es faran reunions periodiques amb els pares sobre com va l’angles.

 

MENJADOR: Expliquem el tema de l’iva en el menjador, i les gestions i negociacions fetes amb 7 i tria perque no se’ns apuji el cost del menjador als alumnes. Si de cara al curs vinent se’ns continua demanant que s’apuji ens plantejem parlar amb alguna altra empresa.

Estem pendents de la resposta europea.

 

PISCINA : Respecte a la piscina, sembla que l’escola Jacint Verdaguer paga 60 euros menys, pero aquesta escola te una persona de l’ampa que gestiona els pagaments i alhora fa un mes menys de piscina. No es fa a la nostra perque treballar els impagats es un cost molt elevat per l’ampa, expliquem que hi ha la possibilitat, que ho estem valorant pel cas que el  pagament es fes d’un sol cop i per tant fos anual. La idea es que qui paga comença el curs, per tant que hi hagi impagats no seria possible. Ara bé, aixó pot ocasionar algun problema a families que econòmicament no puguin fer front a un pagament tant elevat de tot el curs.  Ara el benefici unicament es que no es paga matrícula.

 

LLIBRES

Les funcions segueix igual però les noies ho volen deixar. Necessitem a gent!! La Eva explica una mica el funcionament, que en definitiva segueix les instruccions de l’escola, que es la que marca el que s’ha de comprar.

Expliquen un problema que hi va haver amb uns llibres, on el professorat no va voler colaborar en la venda, eren les mateixes tutores que l’any passat ja havien venut uns llibres. I que aquest ha estat l’unica incidència aquest any. Explica que es pot treballar directament amb les editorials,o amb distribuidores, que elles han considerat sempre més idoni anar a les distribuidores, perque et lliuren les comandes amb més agilitat i puntualitat.

 

BLOG. Explica una mica que estaria bé que ens associessim i que arreglessim els correus perque hi ha correus errònis. Hem de pensar que som escola verda i cada vegada més aquesta ha de ser la tendència,i anar progressivament eliminant el paper.

 

MILLORES

Aquest any s’ha fet finalment despres de moltes reivindicacions, l’escala d’incendis, així com tambe la tanca perimetral del pati de petits, i han començat la rehabilitacio dels lavabos justament ahir, el dia 21 d’Octubre de 2013.  Els lavabos els financia la Generalitat i la resta ho ha pagat l’Ajuntament de Pallejà.

Hi ha  hagut una peticio d’uns pares de retirar els containers de davant de l’escola ho intentaran gestionar.

 

RETALLADES

No hi ha gaire mobilització, per començar no hi ha ni tant sols una postura comuna del claustre. Intentaran gestionar informacions sobre aquest aspecte pero no poden fer gaires coses més.

Una mare ens diu que pot enviar informació perque rep molta info.

 

FESTES

La comissió de Festes fa falta molta gent, perque té molta feina.

Explica les diferents festes en les que col.labora l’Ampa, Nadal amb la venda de loteria i la  xocolatada, St. Jordi, que es fa un punt de llibre,on pot tothom colaborar-hi i també es fa una xocolatada. Diem de parlar amb les mestres per com gestionar el tema de nens que no tenen ticket, per tal que no es quedi cap nen sense llibres. L’ampa també vol colaborar amb la festa del Carnestoltes, i despres també prepara, que es quan més feina es té, el FI DE CURS.

 

ART I CULTURA

Volen inciar activitats amb els mestres relacionades amb la seva comissió.

 

APORTACIONS DE L’AMPA A L’ESCOLA

Expliquem les diferents aportacions que s’han fet i les pendents.La idea es fer una aportació per un valor total de 8000 euros. A part de les aportacions economiques necessiten objectes varis com estanteries, cortines, tarima,…. que potser seria interessant que entre els mateixos pares podriem solucionar, sense necessitat de comprar.

 

Estaria bé fer-ho al blog i així seria molt més àgil, un tipo anuncia.

 

COLONIES

Exposem que el claustre decideix que no hi haurà colònies a INFANTIL aquest any, ni els successius en principi, tret de canvi, i expliquem els cursos que a partir d’ara s’ha decidit que des del claustre que si que faran colònies.

 

Expliquem el descontent que s’ha creat en alguns pares, sobretot pares i mares de p5  per varis motius, el primer per manca d’explicacions justament als nens que els tocava aquest any anar de colònies, i per la manca d’implicació que denota per part del professorat aquesta decisió-

 

Despres expliquem que hem parlat amb la direcció, i no hi ha res a fer és una decisio del professorat que no es pot modificar, ates que tenen potestat per decidir, al no ser una activitat curricular. Algun pare discuteix aquesta potestat ates el projecte pedagògic i educatiu que en teoria té l’escola, i que quan entres el primer any t’expliquen.

 

Alguns dels pares de p3 expliquen que a la reunió es van donar diferents punts de vista més del tipus pedagògic, que van semblar convincents, no tots els presents hi estant d’acord.

 

Expliquem que hem inciat una recollida de signatures, que hem aturat atesa la manca de possibilitats de canviar el parer del professorat, però vistes les ganes dels presents de continuar les signatures es decideix tirar-les endavant. Diuen de presentar-les a la direcció, a  l’ajuntament i a Ensenyament.

 

En general hi ha un descontent important amb la decisió de no portar a terme les colònies.

 

L’Ampa atesa les circumpstàncies proposa portar endavant unes colònies com a ampa, que és una idea que estem treballant i si tenim recolzament de les families volem fer, per subsanar al nostre parer la decisió presa pel professorat

 

PRECS I PREGUNTES

 

Ens pregunten pels vocals de classe, i s’apunten dues mares . encara tenim pendent però alguns cursos.

Per part d’una mare es creen dubtes sobre la figura del padrí de lectura, considera que si la persona que apadrines es un desastre en la lectura pot causar entrebancs a l’evolució del padrí. Alguns pares li rebaten, i creuen que es dubtós que així pugui mermar la progressió, de totes maneres considerem com a ampa que es un tema que nosaltres podem tocar amb la direcció, però que ella ha de tractar amb la tutora. Sembla però que ja ho ha comentat amb la mestra.

 

Tanquem la sessio a les 23:46 hores.

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s