Acta del dia 5 de Juny del 2014

ACTA DIA 05 JUNY 2014
Data: 05 juny 2014
Hora: S’obre la reunió a les 17:09 h
Lloc: Biblioteca de l’escola
Assistència: 21 persones

Ordre del dia

1- Aprovació de l’acta de la reunió anterior
2- Gestió de l’activitat extraescolar de piscina del curs 2014 – 2015
3-Avaluació de l’acte que es va realitzar contra l´ incivisme
4- Proposta d’adhesió a la plataforma Som Escola
5- Proposta canvi logo de l´AMPA
6- Avaluació festa de Sant Jordi
7- Festa fi de curs
8- Cobrament de comissions bancàries
9- Precs i preguntes

S’aprova acta de la darrera reunió
Extraescolars i Menjador
S’explica el tema de l’extraescolar de piscina, es comenta que es paga menys, però també fan un mes menys d’activitat. Tota la mensualitat es paga a principi de curs i ho gestiona l’Ampa de l’escola.
Com a junta es valora que l’activitat continuarà com fins ara.
Tothom esta d’acord amb aquesta decisió.

S’informa als assistents que es va parlar amb 7 i Tries del tema de la higiene bucal. 7 i tries considera que no hi ha suficient control higiènic i que els lavabos no estan adaptats. Davant aquesta resposta se’ls hi va oferir l’opció de portar un necesser que vagi diàriament a casa per fer canvi.
Moltes mares diuen que els seus fills ja porten els raspalls, i no hi ha hagut cap problema per part del monitors. Però s’informa que es responsabilitat dels pares el mantenir una higiene adient. 7 i tries no es nega a oferir aquesta opció, sempre i quan sigui responsabilitat dels pares i mares , la higiene dels necesser i raspalls

Es proposa fer una prova pilot al setembre. Aquesta opció serà nomes per a nens de primer a sisè.

S’aclareix el tema dels monitors de menjador. S’explica que el contracte del monitors es anual i no diari. Els dies que els nens no son a l’escola , realitzen altres funcions
Si els monitors es contractessin per dies, el cost final que haurien d’assumir el pares seria mes elevat
S’informa que els nens de P3, durant el mes de juny, ja no fan migdiada.
Acte Incivisme
Es parla de l’acte contra d’incivisme que la comunitat educativa i l’ajuntament del poble, van dur a terme, a la plaça major el passat 08 de Maig.
L’ajuntament i guàrdia urbana estan treballant amb el tema dels actes vandàlics a l’escola.
Abans de finalitzar el curs es vol mantenir un altre reunió amb Ajuntament, per conèixer en quin punt es troben les investigacions
Es comenta la assistència a l’acte, i sorprèn la poca assistència per part de les famílies i el professorat . Es creu que la valoració es bona, ja que va haver molt poc marge per avisar a les famílies tot i que es van utilitzar tots els mecanisme disponibles per fer arribar la convocatòria.
Una mare comenta que potser la Garalda te càmeres, i si seria possible el posar càmeres a la nostra escola.
Plataforma Som Escola

Es comenta el tema de la proposta de la plataforma Som Escola, s’explica breument el Manifest i les diferents entitats que hi son adherides.
Es convida a participar a la mobilització del proper dia 14 de juny a Barcelona, com una festa lúdica.
Som escola és una plataforma, en defensa del model d’escola catalana i de cohesió social.
Es mostra el Manifest de la plataforma , i es demana opinió als pares
Es parla amb direcció si han exposat el tema Som Escola al claustre. Direcció comenta que el tema no es va tractar al darrer consell escolar.
Direcció comenta que es possible que es convoqui un Consell extraordinari i s’aprofiti per planteja si es volen adherir a la plataforma.
Hi ha mares/pares que tenen dubtes si aquesta plataforma implica nomes temes lingüístics a l’escola, o té un fons polític.
Algú exposa que no té clar el Manifest, i que cada escola hauria de ser lliure per escollir la llengua vehicular.
Una mare explica que tenia dubtes sobre l’aprenentatge del castellà de la seva filla ja que la llengua materna és el català i l’escolarització també, per la qual cosa pensava que no aprendria castellà, però explica que la seva filla no ha tingut cap problema i parla les dues llengües.

Es vota a mà alçada el tema de l’adhesió la plataforma Som Escola
A favor de la plataforma: 20 assistents.
Abstenció: 2 assistents.
Una vegada aprovat el Manifest es comenta que a la festa es faran tallers de cap grossos per poder portar-los a la manifestació de la tarda.

Una mare pregunta sobre el tema de la música a l’escola, pel proper any. Es comenta que la nova llei Wert, vol treure l’assignatura de música de les escoles com a part del currículum. Això es a nivell estatal.
Es parla de l’acte simbòlic que el dia 6 de juny, a les onze, faran totes les escoles en suport de l’ensenyança de música a les escoles, es diu “Donem la nota”.

Un mare comenta positivament el blog de música, de l’escola.
Proposta de canvi de logo de l’AMPA

Es parla com a proposta de canviar el logo de l’Ampa, es planteja que hi ha stock de roba. Es comenta que les compres que s’estan realitzant són sota petició, per anar eliminant el stock.
La idea inicial seria fer un concurs de logo, en el qual participin els nens i els pares. Els assistents estan d’acord amb la idea
Festa Sant Jordi

Es comenta que els professors no haurien de comprar quan els nens fan la compra, ja que si els nens tenen limita d’adquisició, els professors també.
Es diu que aquells nens que vulguin mes llibres, poden passar mes tard amb els pares
Es comenta que una opció seria que els professors compressin els llibres, com els pares a partir de les quatre i mitja.
Es contesta que els professors compren aquests llibres, per ajudar a l´escola.
Hi ha una discrepància en aquest tema. No es creu que sigui bo limitar la compra als Mestres.
Es comenta que seria bo fer una compra de llibres per a nens de cicles superior.
S’hauria de fer que vinguessin en grups reduïts, així no s’acumulen nens per les compres
La valoració general ha estat positiva.
El tema del esmorzar (xocolata i coca) es comenta fer una compra d’un altre tipus de compra de coca

Festa Fi Curs
S’informa del sopar de sisè el dia 13 de juny per la nit.
S’expliquen els tallers que es volen dur a terme el dia 14 de Juny , per la festa de l’escola.
Es parla que els pares col·laborin portant ampolles de litre per fer les feines del planter.
Es pregunta si el planter quedarà penjat a l’escola.
Una mare comenta que hi han inflables de reciclatge, i ensenya els nens el reciclatge a través d´un joc, Que estaria bé mirar la opció de disposar- hi per activitats a l´escola.
Es realitzaran diversos tallers al pati cobert, jocs esportius, jocs tradicionals, decoració de pinces, espai nadó,
Es parla de la idea de l’arbre màgics (activitat dintre de la comissió d´art i cultura). La idea és crear un element distintiu de l’escola. Un emblema de l´escola.
Serà un personatge que coneix totes les activitats e histories de l’escola.
Com no sabem si ens donarà temps, es comenta que una alternativa es la figura del follet, un personatge que podrien utilitzar aquest any per donar a conèixer aquest arbre, que apareixeria en les festes posterior de l’escola.
Els assistents els hi agrada la idea.
Es comenta que persones del grup de gegants vindran a tocar la gralla.
Per finalitzar es farà un ball d’escuma. Aquesta festa ha de ser participativa per a tothom.

Es demanen voluntaris per la festa de fi de curs

Comissions del bancs

Es parla de les comissions que el Banc Sabadell cobra pel pagament dels llibres, i la quota de l´AMPA.
Es comenta que hi ha una opció per evitar aquesta comissió, s’hauria de fer ingrés per caixer automàtic en efectiu.
Pregunten si es possible canviar a un altre banc, però les comissions son mes altes.
 

Precs i preguntes
Es pregunta sobre el tema dels alumnes que faran primer el proper any, els quals continuaran en l’edifici del parvulari. Els alumnes passaran a l’edifici on esta el laboratori. S’arreglaran els lavabos i les classes. El laboratori passarà a l’edifici principal, aula de música es quedarà on esta ara.
L’any vinent només entra una línea de P3.
Una mare diu que vol saber el tema d’entrades i sortida dels nens amb germans ja que a partir de tercer poden sortir sols. Una alterativa seria que els nens surtin per escala de professors. Però direcció no esta d’acord.

Hi han casos excepcionals amb el tema de sortides. Es comenta que no es just que uns nens ho facin i altres no (el tema de l’escala de professors)
Es comenta que seria interessant fer una proposta conjunta.
Una mare diu que es podia variar l’horari en cinc minuts, per els alumnes d’infantil, i així els pares podrien recollir als germans per les dues portes. Per exemple entrar a les 08:55 h i sortir a les 12:25 h.
S’arriba a la conclusió de que és millor esperar a tramitar qualsevol iniciativa, a veure com ho resol l’escola.
El dia 9 de setembre es farà una reunió per a pares i mares del curs de primer

Una mare comenta que la porta del pati cobert nomes s’obre una fulla i els nens els hi costa entrar, i es poden fer mal, en especial quan plou.
Un altre tema es el toll de l’entrada a la porta dels grans.
Algú comenta que s’hauria de demanar de fer una prova d’alcohol al conductor els autobusos quan marxen d’excursió.

Una mare proposa que les fitxes que els nens no utilitzen a preescolar i es puguin llençar, es poden portar als casals d’avis, així les podien aprofitar.

No hi han mes preguntes.

Finalitza la reunió a les 18:42 h.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s